Markedsføring virker

Fomars har i 2017 gennemført en gæsteanalyse sammen med Legoland Billund Resort og EPINIQN ved at interviewe 396 turister fra Norge, Tyskland, Holland og Sverige. Formålet med undersøgelsen var at kortlægge turisternes kendskab til de kampagner, der er gennemført i deres hjemland, hvordan de har søgt information, deres beslutning om at rejse til Region Syddanmark og deres generelle kendskab og tilfredshed med destinationen.

Undersøgelsen er en opfølgning på en tilsvarende undersøgelse i 2015.

Undersøgelsens konklusioner viser:

  • 39 % har tidligere set kampagnen for LLBR - primært på internettet.
  • Kampagnen giver i højeste grad indtryk af, at området indeholder mangel muligheder og oplevelser.
  • 25 % af de, der har set kampagnen, har booket deres ferie i tidsrummet efter kampagnen.
  • Området overstiger generelt gæsternes forventninger, og man anbefaler gerne LLBR til andre familier.
  • 62 % af besvarelserne havde på forhånd LLBR i tankerne som feriested, og fandt det bedste tilbud hertil.
  • Andelen af gæster der booker deres ferie direkte gennem LLBRs hjemmeside er øget siden 2015, hvor man lavede en tilsvarende undersøgelse.
  • Ca. halvdelen af alle gæster planlægger alle oplevelser, inden de ankommer til destinationen. Det er især Nordmænd og Svenskere der planlægger det hele hjemmefra, mens tyskere og Hollændere lidt mere fleksibelt.
  • 33 % har kendskab til Be Happy Pass, og 11 % har anskaffet kortet.
fomars // Hans Jensens Vej 6 // 7190 Billund // tlf. +45 7972 7202 // info@fomars.dk