Markedsføring virker

Fomars har i sommeren 2015 gennemført en gæsteanalyse sammen med Legoland Billund Resort ved at interviewe 410 turister. Formålet med undersøgelsen er at kortlægge turisternes kendskab til de kampagner, der er gennemført hvor de kommer fra, hvordan de har søgt information, deres beslutning om at rejse til Region Syddanmark og deres generelle kendskab og tilfredshed med destinationen. Se hele analysen her.

Undersøgelsens konklusioner viser:

  • 41 % har tidligere set kampagnen for LLBR - primært på internettet eller i brocure
  • Kampagnen giver i højeste grad indtryk af, at området indeholder mangel muligheder og oplevelser.
  • 22 % af de, der har set kampagnen, har booket deres ferie i tidsrummet efter kampagnen.
  • 10 % af de, der har set kampagnen, mener at den fører til, at man booker et længere ophold end man ellers ville gøre.
  • Området overstiger generelt gæsternes forventninger, og man anbefaler gerne LLBR til andre familier.
  • 60 % af besvarelserne havde på forhånd LLBR i tankerne som feriested og fandt det bedste tilbud hertil.
  • Nordmænd og Svenskere søger primært viden om LLBR via LLBRs hjemmeside. Tyskere og Hollændere søger primært via generel internetsøgning.
  • De første dele af ferien bookes primært 1-2 mdr. inden. Tyskere booker allerede 6 mdr. inden eller tidligere.
  • 20 % har kendskab til Be Happy Pass, og 10 % har anskaffet kortet.
fomars // Hans Jensens Vej 6 // 7190 Billund // tlf. +45 7972 7202 // info@fomars.dk