Markedsføring skal give positive resultater

Et af de vigtigste formål med Fomars er, gennem markedsføringsstøtte, at tiltrække flere internationale turister til Syddanmark, for dermed at skabe vækst i omsætning og beskæftigelse.

Derfor er det vigtigt at kunne følge og måle, at der kommer positive effekter ud af kampagnefremstødene.

Der er aftalt konkrete effektmål mellem Fomars og Syddansk Vækstforum, som resultat af den øgende markedsføring.

Effektmålene beregnes efter samme model, som VisitDenmark har udviklet til at måle effekter af turismemarkedsføring med.

 

De støttede markedsføringskampagner påviser de positive resultater.

Alle støttede markedsføringskampagner står inde for, at påvise samme langsigtede resultater af kampagnerne i det pågældende land, som Fomars har indgået aftale med Syddansk Vækstforum om.

Desuden måler de støttede markedsføringskampagner også en mere kortsigtet effekt af hvert kampagneelement i form af: antal påvirkede rejsebeslutninger og pris herfor, påvirkede ankomster, påvirkede overnatninger og pris herfor

 

Resultater 2017

VisitDenmark har gennemført en analyse af resultaterne af alle de markedsføringskampagner, som Fomars har støttet i 2017.

Resultaterne er meget høje og kan ses her.

Fomars samlede resultater af indsatsen 2017 kan ses af Fomars projektrapport 2017.

 

 

 

 

 

 

    fomars // Hans Jensens Vej 6 // 7190 Billund // tlf. +45 7972 7202 // info@fomars.dk